SEPA Direct Debit, de Europese domiciliëring
Mandaten creëren, verkoopfacturen opstellen, domiciliëringsopdrachten maken en die opdrachten uploaden. In geen tijd bent u operationeel met de Europese domiciliëring.
Mandaten
Venice helpt u om eenvoudig zelf de mandaten te beheren: B2C, B2B en eenmalige mandaten. U koppelt één of meer mandaten aan een klantenfiche. Ook als u overschakelt van het DOM80-formaat, kan Venice automatisch de mandaten aanmaken. Daartoe is een import van een DOM80-migratiebestand voorzien.
Verkoopdocumenten
In verkoopdocumenten die via domiciliëring moeten geïnd worden, vult u een mandaatreferte in. Op basis van die verkoopdocumenten maakt Venice een werkbestand aan. Daarin komen automatisch alle openstaande verkoopdocumenten met mandaatreferte.
Domiciliëringsopdracht
Dit werkbestand resulteert in een domiciliëringsopdracht. Venice creëert een divers document en punt alle facturen af die opgenomen zijn. Het totale bedrag van de domiciliëringsopdracht wordt tegengeboekt op de rekening voor ‘Hangende domiciliëringsopdrachten’. Tijdens het boeken van het financieel rekeninguittreksel hoeft u enkel nog die rekening af te punten. Bij het inschrijven van het financieel rekeninguittreksel worden ook de betrokken mandaten up-to-date gebracht.
Integratie met Isabel
Voor de domiciliëringsopdracht wordt een uitwisselingsbestand in XML-formaat gemaakt. Deze bezorgt u aan uw financiële instellingen of u laadt dit bestand op via Isabel. Met Isabel6 is het zelfs mogelijk om rechtstreeks vanuit Venice uitwisselingsbestanden te uploaden en CODA-bestanden te downloaden.
De optie SDD sluit naadloos aan op Venice Boekhouding. Ze kan per dossier afzonderlijk geactiveerd en ingesteld worden. Meer informatie vindt u op de SEPA website van Febelfin.